""

By nasza firma zaistniała na rynku nie wystarczy odpowiednio dobrana do potrzeb użytkowników usługa lub produkt.

Oczywiście jest to ważne, jednak na przesyconym rynku trzeba się dobrze zastanowić jak można się wyróżnić od konkurencji. Pierwszą i najważniejszą rzeczą jest odpowiedni marketing. W powiedzeniu "reklama dźwignią handlu" jest sporo prawdy. Bo jak potencjalny klient może zakupić twój produkt nie wiedząc o jego istnieniu?

Większość ludzi to wzrokowcy, więc można odpuścić sobie broszury czy artykuły w gazecie z dużą ilością tekstu. Takie informacje są potrzebne, ale dopiero w kolejnej fazie sprzedaży. Wizualna promocja firmy musi być dobrze przemyślana. Do kogo skierowany jest produkt i co charakteryzuje grupę odbiorców? Jeśli jest to sklep internetowy warto wspomóc się reklamą na portalach społecznościowych. Najbardziej popularny produkt i nazwa firmy wystarczą by przyciągnąć wzrok.

Powinniśmy też zadbać o odpowiednie pozycjonowanie naszej strony, by osoba poszukująca danego produktu mogła trafić właśnie do nas. Gdy tak już się stanie - czytelny interfejs, trafiony produkt i dogodna cena przekonają klienta do zakupu na danej stronie.

Jeśli jesteś właścicielem sklepu stacjonarnego zwróć uwagę przechodniów - sprawdzi się tu reklama świetlna. Działa ona na poziomie podświadomości - przechodząc dziesięć razy obok tego samego baneru zapamiętamy go i w momencie, gdy dany produkt będzie nam potrzebny to nazwa właśnie tej firmy przyjdzie nam na myśl jako pierwsza. Wydaje się to zbyt proste by było prawdziwe, jednak wieloletnie badania i analizowanie rynku dowiodły, że działając na poziomie podświadomości mamy największy wpływ na klienta i jego wolę zakupu właśnie w naszym sklepie - tłumaczy Jan Karwatka z firmy Grafol (http://www.grafol.pl/).

Galeria zdjęć:

reklama

promocja

pr